Welcome
Welcome!
Graeme Chalmers, University of British Columbia, Vancouver, BC
Trouver l'équilibre herméneutique     
Finding hermeneutical balance
Jacques Daignault, Université du Québec à Rimouski: campus Lévis
L’autobiographie mixte ou la modalité acousmatique     
Mixed Autobiography or the Acousmatic Modality

Jacques Daignault, Université du Québec à Rimouski: campus Lévis
Cover Art
Martin Cormier, Montréal, Québec
 Diary / Journal de l’espérance

How are You Living Hope?
Jacyntha England, Almaty, Kazakhstan

 Con/textual Explorations
Petite histoire de mon cheminement à la maîtrise en éducation
Martin Cormier, Montréal, Québec
Comme on imagine les anges et non comme sont les reflets
Essai de réintégration de l’ombre dans une praxis éducative

Diane Léger, l’université du Québec à Rimouski
La pratique artistique comme lieu dÕémergence de la formativité humaine:
une approche phénoménologique

Sylvie Morais, Montréal, Québec
Se Former à L’Espérance
Jeanne-Marie Rugira, l’université du Québec à Rimouski
 Poetic Pause
Diabolus in musica (premier chapitre en francais) 
Diabolus in musica
(opening chapitre translated)

Yann Apperry, with translation by Sarah Lane, University of British Columbia
 Art Seen
Oneiric Glasshouse Walking
Alex F. de Cosson, Kit Grauer, Rita L. Irwin, & Sylvia Kind, University of British Columbia, Vancouver
Oneiric Glasshouse Walking–Slideshow exhibit
Alex F. de Cosson, University of British Columbia, Vancouver

Special Issue Editors: Jacques Daignault, l'université du Québec à Rimouski: campus Lévis and
Renée Fountain, l'université de Laval

Co-Ordinating Editor: Lynn Fels

Flash Animation designed by Martin Elliott

Need Help With Sound or Video Viewing?

 
  Current Issue | Poet's Corner | Call for Papers | About Us
Table of Content | Archives | Diary | Exhibits | Website
 
  ISSN 1488-3333
  © Educational Insights
  Centre for Cross-Faculty Inquiry
  Faculty of Education, University of British Columbia
  Vancouver, B.C., CANADA V6T 1Z4